Innovatieve Lesmethode: Hoe een Jordaanse Leraar Creatief Arabische Grammatica Leert

Een leraar uit Jordanië heeft een creatieve manier bedacht om Arabische grammaticaregels te onderwijzen door het populaire kunstvorm “Dahha” te gebruiken met studenten op een school in Jordanië. Deze methode heeft op sociale media veel bewondering gekregen.

In een video is te zien hoe studenten woorden op een georganiseerde manier herhalen op de maat van “Dahha,” met als doel de regel van de vijf werkwoorden op een leuke en interactieve manier te verankeren. Dit hielp de angst voor de regel te doorbreken en moedigde de studenten aan om op een plezierige manier te memoriseren en te begrijpen.

De leraar merkte in een commentaar op de video op: “Ik ben die eenvoudige leraar; ik heb deze woorden georganiseerd en heb deze (Dahha) gepresenteerd na vijf lessen waarin ik de regel gedetailleerd uitlegde. Het toevoegen van een leuk element helpt om de regel in de geest te verankeren en verhoogt de enthousiasme van de studenten voor hun taal, omdat de liefde voor de les gelijkstaat aan de liefde voor de inhoud ervan. Alle dank aan onze ijverige studenten en onze uitstekende school die elke creativiteit en ontwikkeling ondersteunt.”

Veel mensen hebben het idee geprezen en beschouwen het als een positief voorbeeld van het gebruik van creativiteit in het onderwijs. Het maakt de Arabische taal dichterbij en aangenamer voor studenten, en er is een oproep gedaan om innovatieve methoden te generaliseren die de interactie bevorderen en het niveau van memorisatie en begrip verbeteren.

Het kunstvorm “Dahha” is een van de bekendste traditionele kunsten in het noordelijke deel van het Arabisch schiereiland. Het wordt meestal gebruikt in vieringen en nationale gebeurtenissen. Veel mensen geloven dat het integreren van deze kunst in het onderwijs de band van studenten met hun taal en culturele identiteit versterkt.